Yumurtanın kadınlara en büyük zararı

Cumartesi, Kasım 29, 2008, 22:44
SaÄŸlık kategorisi. Bu mesaja 0 yorum yapıldı.

FaceBookta Paylaþ

Bilimsel araştırmalar haftada ikiden fazla yumurta yemenin zararlı olduğunu ortaya koydu.

261108sa3 Yumurtanın kadınlara en büyük zararı

Harvard Üniversitesi uzmanları tarafından yaklaşık 60 bin kişi üzerinde yapılan geniş çaplı bir araştırma, haftada bir iki taneden fazla yumurta yemenin diyabet riskini yüzde 60 artırdığını ve zaten hasta olanlarınsa durumlarını ağırlaştırdığını ortaya çıkardı.

HAFTADA BİR ZARARSIZ

Bu arada kadınların yumurtaya daha hassas olduğu ve haftada yedi veya daha fazla yumurta yemenin diyabet riskini kadınlarda yüzde 77 artırdığı belirlendi. Haftada bir kez yumurta yemeninse hiçbir zararı yok.

KOLESTROL TETİKLEYİCİ

Araştırmayı değerlendiren Harvard Üniversitesi uzmanları özellikle 2. tip diyabet hastası olanları ve kan şekeri rahatsızlığı olanlara yedikleri yumurta sayısını sınırlandırmaları tavsiyesinde bulundu. Yumurta vitamin, protein ve diğer besinler açısından zengin bir gıda ancak yüksek oranda kolesterol de içeriyor. Kolestrol ise damarları tıkayarak kalp krizi ve diyabet riskini tetikliyor.

Yorum Yaz


.