Kadın Magazin

Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 

Arama Yap



Kemik erimesine seyirci kalmayın !
 

Başlığa cevap gönder    -> Kadın Sağlığı / Kadın Hastalıkları
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

Miracle


Site Yöneticisi


Kayıt: 07 Şub 2008
Mesajlar: 1150
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Cum Şub 29, 2008 9:54 pm    Mesaj konusu: Kemik erimesine seyirci kalmayın ! Alıntıyla Cevap Gönder

Dünya genelinde kadınların yüzde 63.9′unda osteoporoza (kemik erimesi) karşı önemli ölçüde koruycu olan D vitamini eksikliği görülürken, Türkiye’de bu oran yüzde 76.7′ye yükseliyor

Osteoporoz, halk arasında bilinen adı ile kemik erimesi, kadınlarda menopozdan sonra kadınlık hormonunun azalması ile ortaya çıkıyor ve zaman içinde ilerleyerek kalça ve omurga kırıklarına neden olabiliyor. Osteoporoza bağlı kalça kırığı yaşayan her beş kadından biri ise bir yıl içinde hayatını kaybediyor. Hastalığın sonuçları bu kadar ciddi olmasına, kalsiyumun önleyici etkisi bilinmesine rağmen pek çok kadın nasıl beslenmesi gerektiğini ve kalsiyumun vücutta emilimini sağlamak için vücudun D vitaminine ihtiyacı olduğunu bilmiyor. Türkiye Osteoporoz Derneği’nin yurt çapında yapılan araştırmanın sonuçlarının da paylaşıldığı toplantısında konuşan İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Merih Sarıdoğan, yapılan araştırmalarda dünya genelinde kadınların yüzde 63, 9′unda D vitamini eksikliği görülürken, bir Akdeniz ülkesi olan Türkiye’de bu oranın yüzde 76,7 olduğunu açıkladı.

GÜNDE 15 DAKİKA GÜNEŞ IŞIĞINDAN YARARLANIN
Kadınlar yeterli miktarda D vitamini alması halinde ise bu oranda azalma gözleniyor. Kadınların yeterli D vitamininini doğal yollardan, besinlerden alması içinse haftada 140 yumurta yemesi, 52,5 litre süt içmesi, 117 dilim peyaz peynir yemesi ya da 14 porsiyon ton balığı tüketmesi gerekiyor. Bu miktarda bir beslenme mümkün olamayacağına göre uzmanlar D vitamini ihtiyacının günlük, haftalık veya aylık olmak üzere diğer osteoporoz ilaçları ile birlikte ya da tek tablette verilebileceğini belirtiyorlar. Ayrıca günde en az 15 dakika güneş ışığından yararlanmanın da son derece önemli olduğu hatırlatılıyor.

Türkiye Osteoporoz Derneği, Nielsen araştırma firması aracılığı ile Türkiye’de 40 yaş üzeri 216 kadınla 13 ilde yüz yüze bir kamuoyu araştırması gerçekleştirdi. Araştırmanın sonuçlarına göre, osteoporoz tedavisinde kadınların yarısı D vitamini eksikliğinin yol açtığı sonuçları, 3′te 1′i D vitamini eksikliğini giderme yollarını bilmiyor. Bir Akdeniz ülkesi olarak kabul edilen ülkemizde ise ne yazık ki kadınların yazın yüzde 43′ü, kışın yüzde 56’sı güneşten yeterince yararlanmıyor.

D VİTAMİNİ TEDAVİDE ÇOK ÖNEMLİ
Prof. Dr. Merih Sarıdoğan D vitamininin, osteoporoz tedavisinin temel bir öğesi olduğunu söyleyerek, ”Kadınların tedaviden tamamen yararlanabilmeleri ve kemik gücünü arttırarak, kırıklara karşı korumanın tamamlanması için mevcut osteoporoz ilaçlarının yanında mutlaka D vitamini almaları gerekmektedir. Oysa günümüzde kadınlar günlük koşuşturmaları arasında çoğu zaman D vitamini takviyesi almayı unutuyorlar” dedi.

2005 yılında yapılan bir çalışmanın sonuçlarına göre D vitamini eksikliği, Avrupa, Orta Doğu, Asya, Latin Amerika ve Pasifik Ülkeleri’ndeki menopoz sonrası osteoporozlu kadınlar arasında yaygın olarak görülüyor. Avrupa, Orta Doğu, Asya, Latin Amerika ve Pasifik Ülkeleri’ndeki toplam 18 ülkeden 1285 osteoporozlu kadının katıldığı araştırma D vitamini yetersizliğinin coğrafi bölgelere bağlı olmadığını gösteriyor. Yani güneşli bir ülkede yaşamak yeterli D vitamininin alınması anlamına gelmiyor. Mutlaka güneşten yeterli ölçüde yararlanmak gerekiyor.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
Sponsor

paniccc


Genel Moderatör


Kayıt: 05 Mar 2008
Mesajlar: 306
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Mar 09, 2008 10:42 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

evet bu bi çoğumuzun kaçamayacağı bi gerçek,şimdiden önelmlerimizi almamız gerekiyor,annem 54 yaşında sürekli kontrollerini yaptıran bir kadın,yürüyüşünü yapar,güneşle arası çok iyidir,süt ve süt ürünlerini bol miktarda tüketir ancak kemik erimesi her kontrolünde çıkıyordu sonra etraftan duyduğu birşeyi uygulamaya başladı;Kefir.Evde kendisi mayalıyor ve hergün bir bardak kefir içiyor, yürüyüşlerini aksatmıyor tabi,güneşleniyor normal hayatına devam yani ve son kontrollerinde kemik erimesinde ciddi bir gerileme kaydedildi, bilimsel bir yönü varmı araştırmadım henüz ancak babamla ikisi hergün bir bardak kefir içiyorlar ve gerçekten ikiside daha iyi hissediyorlar kendilerini...paylaşmak istedim...
_________________
yakın olmak için uzak dur benden...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz


eXTReMe Tracker


Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
7 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Kadın Magazin