Kadın Magazin

Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 

Arama Yap



Göğüslerim emzirmeden etkilenirmi
 

Başlığa cevap gönder    -> Annelik
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

Miracle


Site Yöneticisi


Kayıt: 07 Şub 2008
Mesajlar: 1148
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Cmt Mar 01, 2008 2:54 am    Mesaj konusu: Göğüslerim emzirmeden etkilenirmi Alıntıyla Cevap Gönder

Emzirme bir yaşam tarzı tercihi değildir ancak anne ve bebek için sağlık açısından son derece önemlidir.

Bu yüzden de emzirmenin yararları hakkında daha fazla öğrenmemiz gereken şey var. Emzirme, göğüs kanseri riskini azaltan basit bir yol olarak görülüyordu. Ancak klinik araştırmalar soncu göğüs kanserinin gelişmesini engellemede de koruyucu etkileri olduğu kanıtlanmıştır.
Yapılan son çalışmalara göre emziren kadınların göğüs kanserine yakalanma riski yarı yarıya azalmaktadır. Araştırmacılar emziren kadınlar, çocuk sayısı ve göğüs kanseri belirtileri arasında doğrusal bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmışlardır.

Yeni İngiltere Tıp Dergisinde toplam 2 sene bebek emziren kadınların göğüs kanserine yakalanma riskinin %25 azalmakta olduğuna dair bir araştırma yayınlanmıştır. Araştırmacılar değişik sürelerde emziren kadınları olduğu gibi hiç emzirmeyen kadınları da araştırmışlardır. Araştırmacılara göre emzirme süresinin arttırması doğrudan göğüs kanserine yakalanma riskini azaltmaktadır (Newcomb 1994).

Emzirme neden böyle bir koruma sağlıyor? Kadının göğüs kanserine yakalanma riskini etkileyen faktörlerin farkındayız: hamilelik sayısı, ilk adet kanamasının süresi ve yumurtalık fonksiyonları gibi. Ergenlik yaşında doğum yapan, menopoza kadar sık hamile kalıp uzun süre emziren kadınların olduğu yerlerde kadınların göğüs kanserine yakalanma riski neredeyse bulunmamaktadır. Johns Hopkins Göğüs Kanseri Merkezi direktörü Onkolojist, William C. Dooley’ a göre, ” hamilelik öncesi adet dönemleri ile göğüs kanseri arasında, ve vücuttaki östrojen hormonu ile göğüs kanseri arasında bir ilişki vardır. Ülkedeki bayanların adet görme yaşının düşmesi ve menopoz yaşının yükselmesi durumunda ilk adet ile ilk hamilelik arasındaki sürenin uzunluğu riski arttırır. Emzirme ve çok çocuk doğurma ise bu riski azaltır”. Ayrıca uzun süreli emzirmeler yumurtalık ve göğüs kanseri riskini azaltır çünkü emzirme yumurtalık fonksiyonlarını azaltır(Intelihealth News, June
1997).

Emzirilen çocuklarında göğüs kanserine yakalanma riskleri azalır. 1, 000 kadın arasında yapılan araştırmaya göre kısa bir süre dahi olsa emzirilen çocukların göğüs kanserine yakalanma riskleri %25 azalmaktadır(Freudenheim, 1994).

Bilim literatürüne göre emziren kadınların ve ayrıca emzirilen bebeklerin göğüs kanserine yakalanma riskleri diğerlerine nazaran daha düşüktür. Ancak kadınlar ve sağlık uzmanları unutmamalıdır ki risk sadece azalır, tamamen ortadan kalkmaz.

Göğsünüzde herhangi bir değişiklik hissettiğinizde hemen sağlık uzmanınıza danışın. Bu değişiklik büyüklüğünde olduğu gibi renginde yada dokusunda da olabilir. Her ay düzenli olarak kontrollerin yapılması, düzenli olarak doktora gidilmesi ve 40 yaşından fazla olanların mammogram baktırması son derece önemlidir. Göğüs kanserinin erken teşhisi hayat kurtarır!
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
Sponsor
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz


eXTReMe Tracker


Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
7 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Kadın Magazin