Kadın Magazin

Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 

Arama Yap



Böyle 'kobaylığa' can kurban
 

Başlığa cevap gönder    -> Hanımlar Lokali
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

cemre


Editör


Kayıt: 05 Mar 2008
Mesajlar: 2057
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Nis 28, 2008 8:03 pm    Mesaj konusu: Böyle 'kobaylığa' can kurban Alıntıyla Cevap Gönder

Ama bu kez böyle araştırmaya can kurban. Bilim adına, her gün bir paket çikolata yiyecek kadınlar aranıyor.

İngiltere'de yapılacak bir araştırma için, bilim adına suçluluk duymadan bir yıl boyunca her gün bir paket çikolata yiyecek kadın gönüllüler aranıyor. Araştırmanın yapılacağı Doğu Anglia Üniversitesi biyokimyagerleri, haziranda başlayacak araştırmada, çikolata ve diğer gıdaların içinde bulunan flavonoid maddesinin tip 2 diyabeti bulunan menopozdaki kadınlarda kalp krizi riskini arttırıp arttırmadığının gözlemleneceğini belirttiler.

Araştırma için her gün bir koca paket çikolata tüketecek 150 tip 2 diyabeti hastası menopoz sonrası kadında, etken maddelerin yüksek tansiyonu, kolesterol seviyesi düşürüp düşürmediği ve damarların durumunu iyileştirip iyileştirmediği incelenecek.

Deneklerin yarısı bir yıl boyunca, soya, kakao, bazı meyve ve sebzelerde bulunan flavonoidden 30 gram içeren bir büyük çikolata yerken, diğerleri de, bu etken maddenin bulunmadığı çikolatadan tüketecekler.

Araştırma sonuçlarının, kakao'da bulunan soya ve epicatechin'in içerdiği isoflavonların belirgin bir yararı olduğunu ortaya koyması durumunda, hekimlere, diyabetinin tipine göre hastalara kalp krizi riskini azaltmaları için yemeleri gereken miktarı söylemeleri açısından yararlı olması bekleniyor. Üstelik bunun çikolata olması gerekmiyor.

Bu alanda önce yapılan araştırmalar, siyah çikolatada bulunan bu etken maddenin kalp sağlığı açısından yararlı olduğunu ortaya koyarken, uzmanlar, piyasadaki çikolataların çoğundaki yüksek miktarda bulunan şeker ve yağın bu avantajları ortadan kaldırdığını belirtiyorlar. Bir başka araştırmada da, siyah çikolatanın yüksek tansiyonu düşürdüğü, damarların iyi çalışmasını sağladığı ve kalp krizi riskini azalttığını göstermişti
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Sponsor
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz


eXTReMe Tracker


Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
7 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Kadın Magazin